12. júna 2013

Čo priniesol prvý rok na VŠ

„...práve sedíš na vrchole sveta, ako keby si dal K2, pritom si iba dal holku“, spieva Moja reč. Ja by som však vo svojom prípade slovo holku vymenil za štatistiku. Vyučovací predmet. Hrozný. Nezaujímavý.

Práve úspešnou skúškou z neho som ukončil svoj prvý rok pôsobenia na vysokej. Život vysokoškoláka prináša mnoho krásnych okamihov, no nespája sa len so slovom zábava. Práve tá síce vypĺňa väčšinu času, no keď sa už blíži zápočtový týždeň, či dokonca skúškové obdobie, každá párty ide bokom. Aspoň u mňa to tak je.

Za ten rok pôsobenia na VŠ som spoznal nemalú kôpku nových tvárí a priateľov. Keď si to tak v hlave prepočítam, nazbieral som niečo vyše 100 nových kontaktov, upevnil si kamarátstvo s ľuďmi, ktorých som už poznal dlhšie, ale aj niekoľko známostí stratil.

Zistil som, že aj tie najťažšie predmety nie sú až tak hrozné, keď si človek povie: „Kašľať, veď ja to dám!“. Škoda len, že som na to prišiel až v letnom semestri, a preto si v druhom ročníku zopakujem prvácku matematiku.

Zistil som, že aj ľudia s titulom pred i za menom dokážu spraviť najneprehľadnejšiu prezentáciu a že Tatranský čaj chutí dobre aj bez brzdy.

Zároveň sa mi naskytlo niekoľko príležitostí, ktoré by som ako ne-študent nemal. Cestujem za polovičnú cenu a mám voľný vstup na väčšinu konferencií len vďaka tomu, že vlastním ISIC. Skvelá to vec, len ten ich web a newsletter-e spamujúce mailovú schránku s akciami vyzerajú fuj fuj fuj! A ešte raz fuj!

A čo teraz?

Povedal som si, že prázdniny chcem stráviť zmysluplne. Chcem pracovať a cestovať. Toľko krásnych miest nášho krásneho Slovenska som ešte nevidel, no počas tohto leta by sa ich počet mal aspoň o čosi zmenšiť. Ďalej by som sa chcel posunúť vpred v plnení svojich novoročných predsavzatí. Zo stanovencýh 10 kníh som zatiaľ prečítal 4. Chcem sa začať lepšie orientovať vo PhotoShope a nazrieť do tajov typografie. Toto je pre mňa zároveň verejný prísľub, čo by som chcel počas leta stihnúť, takže ak to nesplním, môžte ma kľudne nazývať – socka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára