3. apríla 2013

Prečo žijem jednoducho

Pojem minimalizmus ako životný štýl som spoznal len nedávno, v lete minulého roku. Opäť raz som si povedal, že život je o zmenách, tak som si povedal, že to skúsim. Zistil som, že žiť jednoduchý život je krásne.

Prečo? Uvediem zopár dôvodov:

Človek sa dobrovoľne zbavuje vecí, ktoré nepotrebuje, ktoré nevyužíva a sú mu len na obtiaž. Odpadá tak nutnosť si robiť vo veciach neustály poriadok. V skratke: vlastní a používa len tie veci, pre ktoré má využitie alebo ktoré mu robia radosť.

Mnoho „obyčajných“ ľudí má na svojom pracovnom stole monitor, klávesnicu, myš zošity, knihy, písacie potreby, mobil, dievčatá kozmetiku, peňaženku, kľúče a rôzne iné drobnosti. Môj stôl obsahuje iba notebook, mobil, kalendár, šálku s kávou, verzatilku s poznámkovým blokom, kde si zapisujem všetky svoje myšlienky a nápady, po prípade ešte aktuálne rozčítanú knihu. Teda výhradne veci ktoré využívam a ktoré nebrzdia produktivitu práce. Mať vo veciach poriadok navyše podporuje kreatívne myslenie.

Je taktiež dokázané, že život minimalistu je oveľa šťastnejší. Vlastniť len veci, ktoré výhradne potrebujete k svojej existencii Vás oberá o nutnosť starať sa, organizovať, triediť, upratovať, čistiť a kadečo iné.

Taktiež je to celé lacnejšie, pretože nemíňate svoje peniaze na brak a neriešite sračky typu čo si vezmem dnes večer na seba. Namiesto toho otvorím skriňu, zoberiem si jedno zo svojich tričiek a som ready.

Človek je skromnejší a o to viac sa raduje z vecí, ktoré má a nie je zarmútený z toho, že nevlastní to a to. 
Minimalizmus je nástroj na rozlišovanie medzi tým, čo vo vašom živote má zmysel, a čo nemá, čím si vytvárate lepšie a bezstresové prostredie.
Pre viac informácií pre preniknutie do tajov minimalizmu odporúčam blog Martina Mrvu – minimalista.sk.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára